Kostelík na vodě již po šesté

Krašov z vodyV sobotu 22.7. jsme již po 6. jeli Berounku. Stejně jako loni jsme vybrali trasu z Liblína do Zvíkovce a již dopředu jsme se těšili na mokré zážitky. Ráno na návsi jsme se málem nevešli do mikrobusu Mikroregionu Balkán, tolik nás jelo. Ale popořadě. Nejprve se sluší vyjmenovat, kdo se vlastně s námi  letos vypravil na vodu:

• 2 lodě od Volfů ve složení Kevin, Lizzie, Robie a Kate
  • Ivana a Michal Černých
  • Ctibor a  Alena Perlíni
  • Robert Marek
  • Renata Letová
  • Honza a Lucka Korfovi
  • Statkáře zastupovala silná skvadra Sláva s Evou, Jarek a Věra a 3 holky Okačovy
  • 3 Eliášci
  • a Radim.

Dohromady 23 lidí se vešlo na 11 lodí, které jsme měli půjčené od ochotné a vstřícné půjčovny Berounka.cz

Po příjezdu na tábořiště na Kobylce pod Liblínem jsme chvilku čekali na lodě a pak jsme již převzali lodě, rozdělili posádky a hurá na vodu. První jez pod liblínským mostem jsme zvládli bez problémů a pouze Kraťáci najeli na kámen. Vodu z lodě jsme vylili a již jsme nadšeně jeli dále směrem na Rakolusky. Sluníčko svítilo, vítr foukal do zad, voda byla krásně teplá, takže jsme za chvilku stáli a koupali se v řece. Jedeme krásnou téměř panenskou přírodou, na vodě není s námi moc lodí, prostě si to užíváme. Při soulodění koluje flaštička a za chvilku jsme v první třetině na rybárně Rakolusky, kde zastavujeme na česnečku a pivečko. Mezi Třímaneckými skalami proplouváme po malých peřejkách a za chvíli jsme na jezu pod Hřešihlavy tedy na Podkrašovském jezu, krásně proplouváme vpravo, chvíli z lodí obdivujeme  dominantní zříceninu Krašov a za chvíli stojíme u velkého tábořiště vpravo. Restauraci u Bobika vynecháváme a jdeme na oběd k Mlokovi a dobře se pomějeme.

Pokračujeme jenom kousek na tábořiště u Potůčku, kde mají skvělá grilovaná kuřata, ale po obědě dáváme jenom pivko. Kousek před námi je Lejskův mlýn, ten proplouváme zase vpravo starým splavem a to již se blížíme pod Chlumskou stráň, kde se trochu zhoupneme na vlnách. Sledujeme změny na monstrozní stavbě na Ptyči, která je po sundání velkých věží a části nadzemní nástavby již ne tak obrovská a za chvíli naposled zastavujeme u kostela sv. Petra a Pavla v Dolanech.

Na konec nás čeká již jenom kousek po oleji do Zvíkovce a spokojeně přistaneme, někdo se ještě koupe, vracíme lodě a loučíme se s letošní vodou. Závěr na Chříčském pivu U Varských byla jenom třešinka na dortu.

fotky následují v dalším článku

Tisková oprava:

První se udělala Ivana Č, která spadla do vody už při nastupování do lodi a pak se cvakli ještě Eliášci u Třímanské skály.

Tisková oprava vyžádána rodinou Kratochvílů.